onsdag 16. januar 2008

"Fru Rose" og "Dura": Det Vackraste Jag Vet Av Badiras og Diggelo Diggelei Av Badiras

"Fru Rose" - Det Vacraste Jag Vet Av Badiras
Så klarte jeg ikke å selge lille Fru Rose. Hun beholder jeg. Hun har smeltet mitt hjerte på alle områder. Fra hun var tre uker gammel, har jeg våket over henne - gitt henne medisiner på flaske, sprøyter, tørket øyne og renset blemmer. Hun har sovet på fanget mitt, mens de andre har lekt og herjet i valpekassa. Vi fikk et veldig nært forhold fort. Hun fikk diagnosen: Valpefurunkulose. Jeg skjønte det veldig tidlig, mens enkelte veterinærer mente det kun var øyebetennelse. Derfor dro jeg til andre veterinærer og pugget navnet på sykdommen.. Kom inn til veterinæren og sa at valpen min hadde furunkulose og måtte behandles. Heldigvis tok de meg alvorlig og begynte med riktig behandling. Etter to uker begynte hun å bli ganske bra, men på julaften fikk hun et kjempe anfall av blemmer rundt munnen. Øynene rant og var hovne. Hun hadde virkelig vondt. Heldigvis hadde jeg de riktige medisinene hjemme, så jeg begynte å medisinere for fullt med dobbel dose (i sammarbeid med veterinær). Hun har vært så tapper denne lille frøkna. Enda så er hun ikke helt frisk. Men for en valp. Hun kommer jeg til å ha mye glede av. For frisk kommer hun til å bli!! Det skal jeg sørge for. Hun skal hete; Det Vackraste Jag Vet Av Badiras - etter Cecilia Vennersten sin sang. Jeg har våket over henne mange netter og passet på. Hun har sovet sammen med meg i senga om nettene når det har vært på det værste.
Det vackraste jag vet
Är att se dej när du sover
Här råder stilla frid
Och jag glömmer både rum och tid
Det vackraste som finns
Är att vara någon nära
När månen lyser klart
Över skog och mark så underbart
"Fru Rose"
Pernille har kjøpt Duracell - som vi kaller "Dura". Hun har spart alle pengene sine og kjøpt valpen som hun nå forguder. Dura - som skal hete Diggelo Diggelei Av Badiras - er med Pernille over alt. På ridetrening, hos venninner, i stallen og er med Øystein på jobb. Dura er den første golden i Badiras sin historie som har fått hundedekken.... som tåler vann...? og halsbånd med "diamanter" hvor det står "Duracell" på. Pernille har også kjøpt halsbånd til Arjo med "diamanter"..
Her er Pernille med Dura kun 3 uker gammel
Alle valpen i dette kullet skal hete noe som begynner på D og som har tilknytning til en sang.
Det Vacraste Jag Vet Av Badiras
Diggelo Diggelei Av Badiras
Dancing Queen Av Badiras
Døds Rå, Døds Rå Av Badiras
Dum og Deilig Av Badiras
Dipsy Av Badiras
Den Du Veit Av Badiras
Da Lykkeliten Av Badiras

1 kommentar:

Turid Guii-Larsen sa...

Kjære lille søte Fru Rose:-)
Du smelta mitt hjerte ganske tidlig med din tapperhet, ditt pågangsmot og din tillitt til alt og alle rundt deg. Bessie og Charlin har tenkt og tenkt og strevd fælt med å finne ut hvordan de skulle klare å rydde plass til deg her hjemme hos oss enda de vet jo at jeg i grunnen syns at det holder med de to her hjemme akkurat nå ;-) Men nå har jo alt løst. Så utrolig fint at du blir boende i kennelen! Det blir spennende å følge med deg videre og vi gleder oss veldig til å bli enda bedre kjent med deg :-D