mandag 20. august 2007

Mørkeredde blondiner!

Har akkurat kommet hjem fra min søster som bor på Reinsvoll. Stakk innom en badestrand og badet hundene før jeg kjørte opp til huset. Klokka var sånn 22.30 og det var ganske mørkt. Alle hundene gikk løse med mange lykter på. De fikk mat og gjorde i fra seg før kvelden. Dina dro med seg de andre bak huset, og plutselig hørte jeg Dina bjeffe (hun bjeffer bare når det virkelig er noe skummelt) og fikk med seg de andre 4. Jeg ble så paff og ropte som jeg pleier "Her'a!!". Alle 5 snudde på "fem øringen" og rundet hushjørnet i hundre.... og der stod jeg! PANG! Flat som en pannekake med 5 blondiner sittenes på min mage og knurre, reiste jeg meg opp for å se. Komisk nok gikk jeg alene bak huset for å se. For alle de barske blondinene stod i vinduskarmen og tittet ut bak gardinene. Ja, ja tenkte jeg. Godt jeg ikke er mørkeredd og er vandt til å være alene midt i skogen. Kanskje like greit at jeg ikke fant ut hva det var de bjeffet på, for busta satt ganske lenge igjen etterpå, på de hundene som har pels igjen. Også jeg som trodde jeg var ganske trygg med alle disse hundene rundt meg. Hm.. hvor feil kan en ta!

2 kommentarer:

Turid Guii-Larsen sa...

Det er jo ikke rå til å følge med deg i det tempoet du blogger :-D Tenkte jeg skulle inn å legge igjen en kommentar hvor du skriver om storbesøket på lørdag, og VIPS! der hadde Kathrine lagt inn tre nye innlegg det siste døgnet!! Imponerende og veldig gøy for oss andre og følge med på da :-D

Ps. Kanskje det var et av spøkelsene som hadde forvillet seg bak garasjen?? ;-) Neida, en skal ikke spøke med spøkelser! :-D

Klem Turid

Unknown sa...

Är det jag som har satt griller i huvudet på dig och hundarna?, det är mycket spökprat nuförtiden!. Jag ber om ursäkt för det.
Hoppas helgen har varit bra.
Kram Astrid och Boisendalarna